• Klaus Mygind (SF), medlem af Børne- og Ungdomsudvalget
  • Debat

Godt forslag fra skolebestyrelse

klaus mygind• Skolebestyrelsen fra Kalvebod Fælled Skole havde 8. november foretræde for Børne- og Ungdomsudvalget om folkeskolens fremtid i Ørestad

De beskrev hvilket arbejde, der igang med at skabe en ny skole. De fandt det urimeligt, hvis det arbejde nu blev skrottet ved at skolestrukturen blev lavet om.

Jeg er enig i den betragtning, men jeg synes alligevel, at vi bliver nødt til at overveje det. Mens kom bestyrelsen også med et konstruktivt forslag. De foreslog, at den tredje skole og Ørestad Skole gik ind i et samarbejde, så de to skoler i fremtiden vil udgøre enhed og så ville Kalvebod Fælled Skole fortsætte som planlagt. Det synes jeg lyder som et interessant forslag, som jeg håber vi kan få debat om.

For mig er det fortsat vigtigt, at udskolingerne på Ørestads skoler samarbejder tæt i fremtiden uanset, hvordan skolerne opbygges.
Børne- og Ungdomsforvaltningen ønsker, at det skal tages beslutning opbygningen allerede 6. december.

skole

• Oprettet den .
  • Sidst opdateret den .
  • Læst: 2704

ØRESTAD AVIS | C/O BYDELSAVISERNE | ARNE JACOBSENS ALLE 15,1. | DK 2301 ØRESTAD |
TEL: +45 31 15 30 40 | MAIL: info(at)oravis.dk